ΤΟ ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΕ 10 ΧΡΟΝΙΑ(Βίντεο)

Γράφει Συντακτική Ομάδα Χειλαδάκη

Οι πιστοί εγκαταλείπουν την εκκλησία Sainte-Agnes στο Lac Megantic του Κεμπέκ, μετά τη θεια λειτουργια στις 14 Ιουλίου 2013. Το ένα τρίτο της χριστιανικής αρχιτεκτονικής του Καναδά, περίπου 9.000 εκκλησίες, θα κλείσουν  τα επόμενα 10 χρόνια, σύμφωνα με το National Trust for Canada. (Πίστωση: Mathieu Belanger / Reuters μέσω του CNS.)

«Είναι σίγουρο ότι αυτό θα είναι κακό», δήλωσε ο αρχιτέκτονας Roberto Chiotti στο The Catholic Register. «Ξέρετε, η θεολογία μας την παγώνουν, την εξαφανιζουν.»
Ο Robert Pajot της Εθνικής Εμπιστοσύνης παραιτείται εν πολλοίς από το γεγονός ότι πολλά κτίρια του Καναδά με σταυρούς πάνω τους γίνονται πλεονάσματα στις ανάγκες της κοινωνίας.
«Ναι, θα χάσουμε λίγο. Ναι, μερικοί μπορεί να είναι εμπορικοί, μερικοί μπορεί να πάνε σε condos «, είπε.

Υπάρχουν περίπου 27.000 τόποι λατρείας στον Καναδά, πράγμα που σημαίνει ότι το ένα τρίτο περίπου θα πωληθεί, θα κατεδαφιστεί ή θα εγκαταλειφθεί κατά την επόμενη δεκαετία. Αλλά δεν είναι όλα κακά νέα. Στην Αρχιεπισκοπή του Τορόντου, για παράδειγμα, δεν προβλέπεται καμία διακοπή. Η Αρχιεπισκοπή έχει χτίσει σχεδόν μια εκκλησία ετησίως από τη στροφή του 21ου αιώνα.

«Η Αρχιεπισκοπή του Τορόντο είναι ευλογημένη για να έχει μεγάλο πληθυσμό μεταναστών εμπλεκόμενο στην πίστη τους τοπικά, μέρος του λόγου για τον οποίο γιορτάζουμε τη μάζα σε περισσότερες από 35 γλώσσες κάθε εβδομάδα», δήλωσε ο Neil MacCarthy, αρχιεπίσκοπος εκπρόσωπος.

Αυτό είναι μια έντονη αντίθεση με την αγροτική και μικρή πόλη Nova Scotia, όπου η επισκοπή της Antigonish έχει κλείσει ήδη το 30 τοις εκατό των εκκλησιών της τα τελευταία δωδεκάχρονα. Ο πατρός Don MacGillivray, εκπρόσωπος της επισκοπής, αναμένει ότι θα κλείσουν περισσότερα κλεισίματα.

«Δεν είμαι ένας δημογράφος από κανένα κομμάτι της φαντασίας, αλλά γνωρίζετε ότι οι άνθρωποι πρέπει να φύγουν για δουλειά,» είπε.
Για πέντε χρόνια ο MacGillivray ήταν ο διευθυντής του ποιμαντικού σχεδιασμού για τη μητρότητά του, μια δουλειά που τον έβαλε σε θέση να κλείσει τον Άγιο Αντώνιο Ντάνιελ στο Σύδνεϋ της Νέας Σκωτίας, ενώ ήταν ακόμα πάστορας εκεί.

«Η φιλοσοφία μου είναι πάντοτε, πρέπει να το κάνουμε αυτό κατά τρόπο ομαλό, όπου μπορούμε να είμαστε πιο δραστήριοι παρά να είμαστε αντιμέτωποι με τον τοίχο και πρέπει να είμαστε αντιδραστικοί», είπε. «Αφήνετε έναν τόπο να πάει στο σημείο όπου απλά δεν μπορούν να το υποστηρίξουν (ενορίτες); Ή προσπαθείτε να σχεδιάσετε; «


Η ιστορία είναι παρόμοια στο New Brunswick και το Κεμπέκ, όπου μεγάλοι αριθμοί εκκλησιών έχουν κλείσει ή είναι πλακοστρωμένοι για να κλείσουν. Δεκάδες καθολικές και προτεσταντικές εκκλησίες σε μικρές πόλεις του Δυτικού Καναδά και στο νοτιοδυτικό Οντάριο κλείνουν για χρόνια.


Σύμφωνα με τον κανόνα, οι τελικές αποφάσεις για το κλείσιμο των καθολικών εκκλησιών, τη συγχώνευση ενοριών και την εξεύρεση άλλων χρήσεων για κτίρια ανήκει αποκλειστικά στον επίσκοπο. Αλλά στο Antigonish, ο MacGillivray προσπάθησε πάντα να εμπλέξει τη λατρευτική κοινότητα. Θα συναντηθεί με την ενορία, θα καθορίσει τις οικονομικές υποχρεώσεις τους και τις δημογραφικές πραγματικότητες από άποψη ενοριών, στη συνέχεια θα ζητήσει προτάσεις

Σε μέρη όπως το Antigonish, δεν είναι μόνο ο μειούμενος αριθμός ενορίων ή η ικανότητά τους να πληρώσουν για τις επισκευές και τη συντήρηση που απαιτεί μια παλιά εκκλησία. Υπάρχει επίσης ένας μειούμενος αριθμός ιερέων. Ωστόσο, ο MacGillivray αμφισβητεί την ιδέα ότι η έλλειψη ιερέων οδηγεί αποφάσεις για τη συγχώνευση των ενοριών και των στενών εκκλησιών.

«Νομίζω ότι μπορεί να υποστηριχθεί ότι δεν έχουμε έλλειψη προσωπικού. Έχουμε υπερκατανάλωση υποδομών », είπε.
Όταν ο Άγιος Αντώνιος Δανιήλ και η Ιερή Καρδιά έκλεισαν στο Σίδνεϊ το 2014, υπήρχαν έξι ενορίες σε μια περιοχή όπου κανένας ναός δεν ήταν περισσότερο από δύο μίλια από τον άλλο.

Απλά δεν χρειαζόμασταν πολλά κτίρια «, δήλωσε ο MacGillivray.
Στην ύπαιθρο, ο Antigonish πρέπει να απαντήσει πώς και πότε η λατρεία θα συμβεί σε όλες τις μικρές εκκλησίες που στρώνουν το τοπίο

«Αν ένας ιερέας πρέπει να ταξιδέψει σε διαφορετικά μέρη, ποιο είναι το εύλογο ποσό που ταξιδεύει κάποιος που είναι κοντά στον αρχαιότερο πολίτη ή είναι πράγματι ανώτερος υπήκοος;» ρώτησε. «Έχουμε ζήτημα συρρίκνωσης των πόρων, για κάθε είδους λόγους, και πρέπει να τους κατατάξουμε με συνετό και υπεύθυνο τρόπο».

Για τα κεντρικά γραφεία Οι προτεσταντικές ονομασίες – σε μεγάλο βαθμό λευκές, ηλικιωμένες και μη μεταναστεύουσες – που βρίσκουν νέες χρήσεις για παλιές εκκλησίες είναι πλέον μια συμβουλευτική δουλειά για το Kendra Fry

«Είναι άσχημα νέα από την άποψη της κοινότητας των πιστών, καθώς δείχνει την έλλειψη δέσμευσης στις κοινότητες πίστης ως το τοπίο όπου οι άνθρωποι εντοπίζουν την κοινότητα», δήλωσε στο The Catholic Register.

Ο Fry εργάζεται για έργα αναγέννησης, ένα κοινό έργο με το National Trust for Canada. Εάν ένα κτίριο έχει εξυπηρετήσει την κοινότητα για έναν αιώνα ή περισσότερο, ο Fry πιστεύει ότι πρέπει να συνεχίσει να φέρνει τους ανθρώπους μαζί – είτε για συναυλίες, γιόγκα, παιδική φροντίδα ή φιλανθρωπικό έργο.

Οι Καθολικοί δεν χτυπούν μια πορεία προς την πόρτα του Fry, επειδή ο κανόνας και ο καθολικός πολιτισμός δυσκολεύουν να φανταστούν μια καθολική ενορία ως μέρος ενός κτιρίου κοινής χρήσης.

«Σύμφωνα με την καθολική εκκλησιολογία και τον κανόνα του νόμου, είναι ο τοπικός επισκόπιος επισκοπής ή ο επάρχιος επίσκοπος που είναι υπεύθυνος για εκκλησιαστικά κτίρια στην επισκοπή ή την επαρχία του», δήλωσε σε email η Λίζα Γκάλλ, εκπρόσωπος της Καναδικής Διάσκεψης Καθολικών Επισκόπων.

Στην Antigonish, η εξόφληση του πλεονάσματος ακίνητης περιουσίας αποτελεί μείζονα λόγο. Η μητρόπολη εξακολουθεί να πληρώνει μια αγωγή κατηγορίας-δράσης σχετικά με την σεξουαλική κακοποίηση.

Φυσικά, όλες οι υποχρεώσεις μας έχουν επιτευχθεί,» είπε ο MacGillivary. «Ωστόσο, έχουμε ακόμα έναν εξαιρετικό λογαριασμό, ένα δάνειο. Έτσι όλα τα πλεονάζοντα ακίνητα πρόκειται να ικανοποιήσουν αυτό το δάνειο.

Πέρυσι, το Βατικανό διοργάνωσε διάσκεψη για τον παροπλισμό και την επαναχρησιμοποίηση των κτιρίων εκκλησιών και στη συνέχεια εξέδωσε 14 σελίδες κατευθυντήριων γραμμών για τους επισκόπους. Η κατοχή σε παλαιά κτίρια για χάρη της κατοχής δεν είναι καλή ιδέα, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές.

«Οι εκκλησίες που εγκαταλείπονται ή βρίσκονται σε επικίνδυνη κατάσταση συνιστούν πράγματι αντιπαραθέσεις», ανέφεραν οι κατευθυντήριες γραμμές

Η άποψη του Βατικανού είναι ότι εάν η κοινότητα, το κράτος ή η τοπική τουριστική βιομηχανία επιθυμεί να διατηρήσει κτίρια για την ιστορική και κληρονομιά τους, πρέπει να βρουν τρόπους να πληρώσουν γι ‘αυτούς. Στον Καναδά, το Κεμπέκ είναι η μόνη επαρχία που κάνει αυτό, με το Conseil du patrimoine religieux du Quebec. Κάθε χρόνο το ταμείο πληρώνει για την ανακαίνιση και την αποκατάσταση των εκκλησιών σε ολόκληρη την επαρχία.

Οι επισκόποι και οι πάστορες βλέπουν συχνά έναν χαρακτηρισμό κληρονομιάς ως καταστροφή για μια παλιά εκκλησία. Αυτό σημαίνει ότι ένας δήμος ή επαρχία που δεν θα πληρώσει τίποτα για τη συντήρηση του κτιρίου μπορεί να υπαγορεύσει ανακαινίσεις και να επιβάλει περιορισμούς που μπορεί να εκδιώξουν τους πιθανούς αγοραστές και να μειώσουν την τιμή του ακινήτου.

Αλλά ακόμη και το κίνημα κληρονομιάς δεν θεωρεί πάντα την ονομασία κληρονομιάς ως την καλύτερη λύση. Ο Pajot το αποκαλεί «αμβλύ μέσο για να επιβραδύνει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, για να επιτρέψει στην κοινότητα να εμπλακεί στη συζήτηση».

Muslims in Canada: Anti-Islamic sentiment a growing concern

Islamization of Canadian schools: Hamilton school board wastes your money to buy Hijabs for Muslims

The Islamization of Canada and the end of freedom

Την Παναγία και τον Ιησού μωρό άγαλμα έσπασαν στην εκκλησία του Stamford

Το κεφάλι του μωρού Ιησού αφαιρέθηκε. το ένα χέρι της Παναγίας χτυπήθηκε και μέρος του προσώπου του θρυμματίστηκε, πιθανότατα από αξιωματούχους βράχου εκκλησίας που βρέθηκαν κοντά στο άγαλμα όταν η ζημιά ανακαλύφθηκε νωρίς την Κυριακή το πρωί στη Βασιλική του Αγίου Ιωάννη του Ευαγγελιστή στην Ατλαντική οδό.

Τα κομμάτια αφέθηκαν στους πρόποδες του 40χρονου αγάλματος το πρωί της Δευτέρας, επειδή ο Αναπλ. Αλ Άντεγκετ θέλησε τους ανθρώπους να δουν τι συνέβη με το άγαλμα κοντά στην μπροστινή πόρτα της πρεσβείας του.

Η Audette δεν πίστευε ότι ο βανδαλισμός συνδέθηκε με ένα σαρωτικό σκάνδαλο των ιερέων σε όλη τη χώρα που κατηγορήθηκε για σεξουαλική κακοποίηση. Είπε επίσης ότι δεν το θεωρούσε έγκλημα μίσους και αν ήταν «κάτι αντίθετο προς την πίστη», θα περίμενε ότι θα υπάρξουν περισσότερες ζημιές στην εκκλησιαστική ιδιοκτησία.

«Δεν είναι απροσδόκητο – βανδάλια στα νεκροταφεία, βανδάλες που σπάζουν παράθυρα στη γειτονιά. Δεν νομίζω ότι είναι δύσκολες στιγμές. Είμαι 87 ετών και έχω δει πολλά και αυτά τα πράγματα συμβαίνουν τώρα και μετά, γι ‘αυτό δεν το αποδίδω σε ένα κύμα κρίσης ή ένα κύμα αυτόχθονου είδους δραστηριότητας «, δήλωσε η Audette, στέκεται έξω και κοιτάζοντας στο άγαλμα τη Δευτέρα το πρωί. «Νομίζω ότι είναι μόνο νεαροί άντρες ή γυναίκες που επαναστατούν.»

Η Audette δήλωσε ότι η ζημιά ανακαλύφθηκε την Κυριακή το πρωί και βρήκε ένα βράχο έξι ιντσών κοντά στα σκαλιά του πρατηρίου. Είπε ότι ήταν ο μόνος βράχος στην αυλή και πιθανότατα χρησιμοποιήθηκε για να σφυρηλατήσει το άγαλμα.

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗ
www.nikosxeiladakis.gr

Αξιολογήστε Το

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail
Loading...

Μπορεί να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *