ΟΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΦΕΡΙΜΠΟΤ ΕΣΩΖΑΝ ΤΟΝ…ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

5/5 (12)

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Ο εμφύλιος πόλεμος στην Συρία ήταν στο αποκορύφωμα του και παράλληλα είχαμε και τα γεγονότα στην Αίγυπτο. Οι εξελίξεις αυτές είχαν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις τουρκικές εξαγωγές σε χώρες νότια της Συρίας και κυρίως στην Σαουδική Αραβία και στην Ιορδανία. Το πρόβλημα αυτό στοίχιζε στους Τούρκους εκατομμύρια δολάρια και όπως φαίνεται αυτό το πρόβλημα το έλυσε ένα ελληνικό φεριμπότ.

Όσο και αν αυτό ακούγεται πρωτοφανές, ένα ελληνικό πλοίο με την επωνυμία «Nısson Rodos», όπως αναγράφεται από τον τουρκικό τύπο, (εφημερίδα Yeni Şafak, η οποία επικαλέστηκε και σχετικό δημοσίευμα της Washington Post), είχε σώσει τότε την Τουρκία και το τουρκικό εμπόριο προς την Μέση Ανατολή το οποίο αντιμετώπιζε ζωτικό πρόβλημα με τον εμφύλιο της Συρίας καθώς είχαν κοπεί όλες οι οδικές αρτηρίες από την Τουρκία προς τις χώρες Σαουδική Αραβία και Ιορδανία, δύο από τους μεγαλύτερους πελάτες των τούρκικων προϊόντων στην περιοχή.

Η κατάσταση αυτή είχε προκαλέσει μεγάλη ταραχή στους Τούρκους καθώς έβλεπαν ότι τα προϊόντα τους που προορίζονταν για την Μέση Ανατολή κινδύνευαν να καταστραφούν γιατί με τον εμφύλιο της Συρίας είχαν κοπεί όλες οι χερσαίες μεταφορές από την Τουρκία προς τις χώρες αυτές με την απειλή να χαθούν πολλά εκατομμύρια δολάρια .

Στην κρίσιμη όμως στιγμή και ενώ η απελπισία είχε καταλάβει τους Τούρκους, ένα ελληνικό πλοίο φεριμπότ, το «Νήσος Ρόδος», το οποίο είχε σχεδόν ακινητοποιηθεί εξ’ αιτίας της μεγάλης ελληνικής οικονομικής κρίσης ήρθε σαν σωσίβια λέμβο για το λιμνάζων τουρκικό εμπόριο. Το πλοίο αυτό λοιπόν ανέλαβε να σώσει τους Τούρκους εμπόρους και άρχισε να εκτελεί δρομολόγια μεταξύ του τουρκικού λιμανιού της Αλεξανδρέττας προς το αιγυπτιακό λιμάνι Πορτ Σαΐδ και από εκεί προς την σαουδαραβικό λιμάνι της Τζέντας, όπου ξεφορτώνουν τα τουρκικά εμπορεύματα και στη συνεχεία προωθούνται στο εσωτερικό της Σαουδικής Αραβίας και στην ιερή πόλη Μέκκα, καθώς και βορειότερα προς την Ιορδανία.

Η λύση αυτή είχε ανακουφίσει τους Τούρκους και όπως ανέφεραν τα τουρκικά δημοσιεύματα απέφερε κέρδη ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα οποία αν δεν βρίσκονταν το ελληνικό φεριμπότ σίγουρα θα χάνονταν για την τουρκική οικονομία. Η ιδέα της ναύλωσης και χρήσης του ελληνικού φεριμπότ, όπως αποκάλυψε τότε η τουρκική εφημερίδα Yeni Şafak, ήταν του Τούρκου ναυτικού πράκτορα, Mehmet Gülay, ο όποιος είχε δουλέψει στο παρελθόν με ελληνικά φεριμπότ στο Αιγαίο και ήξερε πολύ καλά αφ’ ενός τις δυνατότητες τους και αφ’ ετέρου την πολύ δύσκολη συγκυρία με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα που τα είχε ακινητοποιήσει.

Έτσι οι Τούρκοι «έπιασαν» την ευκαιρία και μέσω του ελληνικού πλοίου κατάφεραν να λύσουν τα τεράστια προβλήματα που έχει δημιουργήσει στο τουρκικό εμπόριο και γενικότερα στην τουρκική οικονομία ο εμφύλιος πόλεμος της Συρίας.

Και αυτό ήταν μόνο η αρχή, γιατί στη συνέχει είχαμε το τεράστιο σκάνδαλο ελληνικά τάνκερ να συνεργάζονται με τον Ερντογάν και τους Τζιχαντιστές για να μεταφέρουν παράνομο πετρέλαιο στην Δύση, άλλο ένα τεράστιο σκάνδαλο για το οποίο τα ελληνικά ΜΜΕ έκαναν σκόπιμα την…«πάπια».

Συγχαρητήρια!

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Αξιολογήστε Το

Facebooktwitterlinkedinmail
Loading...

Μπορεί να σας αρέσει...

1 Response

Γράψτε απάντηση στο ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡ. ΜΑΤΘΑΟΣ Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *