ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΔΙΩΓΜΟΥ ΓΙΑ… «ΚΟΥΦΟΥΣ, «ΤΥΦΛΟΥΣ» ΚΑΙ «ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΥΣ»

5/5 (7)

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Πραγματικά όπως ομολογείται, αγγίζει τα όρια του παραλογισμού η απόφαση της κυβέρνησης και της Ιεράς Συνόδου να γίνουν οι λειτουργίες του Πάσχα με κλειστά μικρόφωνα στους Ιερούς Ναούς της χώρας και δείχνει ειδικά για την (Αν)Ιερά Σύνοδο, το πόσο έχει απομακρυνθεί από την Ορθοδοξία και πόσο έχει γίνει υπηρέτης της κοσμικού διωγμού της ελληνικής Ορθοδοξίας.

Το ερώτημα που τίθεται τι σχέση έχει η μετάδοση και η διασπορά του ιού με την από μεγαφώνου Θεία Λειτουργία;

Ναι είναι αντιληπτό ότι πρέπει να αποφεύγεται ο συνωστισμός πολιτών στις εκκλησίες και στους ιερούς ναούς προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά του ιού. Κανείς δεν λέει το αντίθετο.

Να περνάμε όμως στην άλλη άκρη και να ζητούμε να μην ακούγεται από τα μεγάφωνα των ναών η Θεία Λειτουργία του Πάσχα, αυτό είναι ανήκουστο και δεν έχει καμία απολύτως επιστημονική βάση και αιτιολογία.

Αφού οι ναοί θα είναι άδειοι, δεν θα υπάρχουν πολίτες.
Άρα ποιον ή ποιους ενοχλεί να ακούγεται το Θείο Δράμα και η Ανάσταση σε όλες τις ενορίες και σε όλες τις γειτονιές;
Για ποιο λόγο η Ιερά Σύνοδος εξέδωσε σχετική Εγκύκλιο για τον τρόπο τέλεσης των Θείων Λειτουργιών την περίοδο του Πάσχα, δίνοντας οδηγίες προς τους ιερείς και τους εφημέριους των ναών με την οποία απαγορεύει τη χρήση μεγαφώνων;

Με ποιο επιχείρημα; Με ποια επιστημονική δικαιολογία;
Ποιοι είναι αυτοί που αποφασίζουν να «σιγήσουν» τον λόγο του Θεού;

Μεταξύ άλλων στην εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου (που είναι προφανώς απόρροια των μέτρων της κυβέρνησης) αναφέρεται ότι απαγορεύεται η χρήση μεγαφώνων προκειμένου να αποφευχθεί η συγκέντρωση πιστών έξω από τις Εκκλησίες, ενώ διευκρινίζει ότι η περιφορά του Επιταφίου κατά τη Μεγάλη Παρασκευή πρέπει να περιορισθεί αποκλειστικά εντός του Ιερού Ναού.

Επίσης, αναφέρει ότι η τέλεση της Αναστάσεως να γίνει εντός του Ιερού Ναού, στις 12 η ώρα το βράδυ, ενώ προσθέτει ότι η χρήση των καμπάνων των Ιερών Ναών δεν είναι απαραίτητη κατά την έναρξη των ιερών Ακολουθιών, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά την ημέρα της Μεγάλης Παρασκευής οπότε και σημαίνουν πένθιμα και κατά την Ανάσταση, όταν θα ψάλει το «Χριστός Ανέστη» οπότε και θα σημάνουν χαρμόσυνα και πανηγυρικά.

Δεν αντιλαμβάνεται κανείς ότι η απαγόρευση του Λόγου του Θεού δημιουργεί συνθήκες διωγμών που παραπέμπουν σε μεσαιωνικές πρακτικές;

Άραγε οι Έλληνες ορθόδοξοι ιερείς, θα ακολουθήσουν αυτόν τον διωγμό γινόμενοι και αυτοί όργανα του διωγμού εν ονόματι του μισθού των… τριάκοντα αργυρίων ;;;

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Αξιολογήστε Το

Facebooktwitterlinkedinmail
Loading...

Μπορεί να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *