ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ : ΑΠΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ…ΕΙΚΟΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ;;;

5/5 (7)

Η εξουσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης να αποδίδει το αυτοκέφαλο σε κάποια τοπική εκκλησία είναι εύλογη και απορρέει από τις οικουμενικές συνόδους, τους ιερούς κανόνες, αλλά και από την ιστορία, όπως έγινε με την ίδια την ρωσική εκκλησία, όταν το Οικουμενικό Πατριαρχείο αναγνώρισε το αυτοκέφαλο της το 1589 μ Χ. Το πρόβλημα είναι όμως που έχει το δικαίωμα να αποδώσει αυτό το αυτοκέφαλο.

Όπως ανέφερε πολύ σωστά ο Σεβασμιότατος Πειραιώς, Σεραφείμ, ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει το δικαίωμα να αποδώσει την αυτοκεκαφαλία στην κανονική εκκλησία της Μητρόπολης του Κιέβου.
Η απόδοση αυτοκεφαλίας σε ένα σχισματικό και μάλιστα αναθεματισμένο ιεράρχη, είναι σίγουρα παραβίαση όλων των κανόνων της Ορθοδοξίας και πολύ περισσότερο, ένα πολιτικό παιχνίδι που υποβιβάζει το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης σε όργανο της αμερικανικής πολιτικής.

Αλλά για τον σχισματικό μητροπολίτη του Κιέβου που πίεζε εδώ και καιρό να του δοθεί η αυτοκεφαλία, συνεπικουρούμενος από τον Ουνίτη πρόεδρο της Ουκρανίας Ποροσένκο και τους Αμερικανούς, ιδού τα όσα αναφέρει ο Σεβασμιότατος Μεσογαίας, Νικόλαος :

«Αὐτοὶ δὲ ποὺ ζητοῦν τὴν αὐτοκεφαλία ποιοί εἶναι; Εἶναι δυνατὸν ἕνας ἀμφιβόλου πνευματικοῦ ὑποβάθρου κοσμικὸς Πρόεδρος καὶ ἕνας προβληματικῆς ἐκκλησιολογικῆς εὐαισθησίας, μέχρι τώρα ἀπορριπτέος ὡς σχισματικός, αὐτοανακηρυχθεὶς «Πατριάρχης», νὰ εἶναι τὰ κατάλληλα πρόσωπα προκειμένου νὰ ἐκφράσουν τὴν ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ ἀνάγκη, τὴ βούληση τοῦ Θεοῦ καὶ τὸν ἀναστεναγμὸ τῆς Ἐκκλησίας στὴν Οὐκρανία;

Καὶ ἂν δὲν θέλουμε νὰ ἀκούσουμε τὴ φωνὴ αὐτῶν ποὺ ἀντιστέκονται στὴν αὐτοκεφαλία, πῶς μποροῦμε νὰ στηρίζουμε τὶς ἐλπίδες μας γιὰ ἑνότητα σὲ αὐτοὺς ποὺ ἤδη ἔχουν προκαλέσει μακροχρόνιο σχίσμα καὶ γιὰ χρόνια φιλοξενοῦν ὅλους τοὺς ἀδέσποτους καθηρημένους παλαιοημερολογίτες τοῦ ἑλλαδικοῦ χώρου καὶ ὄχι μόνον;

Ἂν ὁ Φιλάρετος εἶχε ἐκλεγεῖ Πατριάρχης Μόσχας τὸ 1990, ποὺ τόσο τὸ ἐπιδίωξε, ἀλλὰ δὲν τοῦ βγῆκε, θὰ ζητοῦσε σήμερα νὰ γίνει Μητροπολίτης τῆς αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας; Καὶ ἂν ναί, ἀπὸ ποιόν; Ἀπὸ τὴ Σύνοδο τῆς Μόσχας, τῆς ὁποίας ὁ ἴδιος θὰ προήδρευε ἢ ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη ποὺ σήμερα ψευτοσέβεται καὶ στὴν ὁποία δῆθεν ὑποκλίνεται;»

Όσον αφορά την αίτηση προς την ιεραρχία της ελληνικής εκκλησίας να συγκληθεί για να εξετάσει το σοβαρότατο αυτό θέμα που οδηγεί σε αναπόφευκτο μεγάλο σχίσμα στην Ορθόδοξη εκκλησία, μάλλον κράζουν εις ώτα μη ακουόντων

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Αξιολογήστε Το

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail
Loading...

Μπορεί να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *