ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ Η ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ ΣΥΣΣΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ

4.5/5 (2)

Η μεγάλη διάσπαση της Ορθοδόξου εκκλησίας μετά το βαρύτατο σφάλμα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου να αναγνωρίσει την σχισματική εκκλησία της Ουκρανίας, έχει ως θλιβερή συνέπεια να μην υπάρχει κοινή γραμμή αντίδρασης των ορθοδόξων εκκλησιών στην απόφαση του Ερντογάν να κάνει την Αγία Σοφία τζαμί.

Ενώ θα έπρεπε σύσσωμες και ενωμένες όλες οι ορθόδοξες εκκλησίες να υψώσουν φωνή διαμαρτυρίας, η άποψη που κυριαρχεί ανάμεσα σε αναλυτές και γνώστες των εκκλησιαστικών ζητημάτων είναι ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί ο Βαρθολομαίος δεν είχε διαφυλάξει τη συμμαχία των ορθόδοξων εκκλησιών.

Ο «πρώτος μεταξύ ίσων» ηγέτης της Ορθοδοξίας φαίνεται ότι στέκεται μόνος και αβοήθητος στο αδιέξοδο το οποίο ο ίδιος δημιούργησε, μετά τη διάσπαση στον ορθόδοξο κόσμο, ως απόρροια της απόφασής του να χορηγήσει αυτοκέφαλο στη σχισματική εκκλησία της Ουκρανίας.

«Οι εκκλησιαστικές ηγεσίες που βρίσκονται σε πιο ελευθέρα καθεστώτα θα μπορούσαν να έχουν μια πιο ισχυρή αντίδραση. Όμως η υπόθεση της Αγίας Σοφίας βρήκε διαιρεμένους τους ορθοδόξους και σε αυτό έχει ευθύνη ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος» δήλωσε στο Sputnik ο Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης, ομότιμος καθηγητής Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).
Και πρόσθεσε:
«Αν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος είχε φροντίσει να κρατάει ενωμένες τις αυτοκέφαλες ορθόδοξες εκκλησίες, τότε η συμπαράσταση θα ήταν πιο δυνατή, ακόμα και αν εκείνος δεν μπορούσε, θα εξέφραζαν οι άλλοι τη δύναμη της Ορθοδοξίας. Αλλά με τις διαιρέσεις για τις οποίες φέρει ευθύνη, αποδυναμώθηκε η αντίδραση των ορθοδόξων εκκλησιών. Ο Οικουμενικός επίσης φαίνεται ότι οπισθοχώρησε καθώς φοβήθηκε τις αντιδράσεις του μουσουλμανικού όχλου, υπό τον φόβο νέων Σεπτεμβριανών όμοιων με αυτά του 1955».

Την άποψη ότι η διαρρηγμένη ενότητα της Ορθοδοξίας, ως αποτέλεσμα των αποφάσεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, άφησε ανεμπόδιστες τις τουρκικές ενέργειεςεξέφρασε στο Sputnik o θεολόγος Ιωάννης Τάτσης.
«Όλες οι ορθόδοξες εκκλησίες συμφωνούν στο ίδιο πράγμα: να μη γίνει τζαμί η Αγία Σοφία. Ωστόσο δεν μπορούν να βγάλουν μια κοινή ανακοίνωση. Δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν Πανορθόδοξη Σύνοδο. Αυτά είναι τα απόνερα του Ουκρανικού. Το σχίσμα των ορθοδόξων δυσκολεύει περαιτέρω αποφάσεις και αντιδράσεις. Είναι τραγικό να μην μπορούν να βρεθούν οι προκαθήμενοι των εκκλησιών ώστε να λάβουν αποφάσεις. Όλα αυτά δείχνουν την έλλειψη της ενότητας όχι μόνο απέναντι στο ζήτημα της Αγίας Σοφίας, αλλά και σε μελλοντικούς κινδύνους. Το σχίσμα είναι αντιληπτό τόσο από τον Ερντογάν όσο και από τη διεθνή κοινότητα και κανείς δεν πρόκειται να πάρει στα σοβαρά μια τέτοια ηγεσία και μια τέτοια εκκλησία» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Ι. Τάτσης.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ αυτά;

 

ΟΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΕΣ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΑΡΧΟΝΤΩΝΗ
«Πατριάρχου» Κων/πόλεως: 
1.Πιστεύει καὶ κηρύττει τὶς ἰδέες τοῦ Ἀντίχριστου Οἰκουμενισμοῦ: «Ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι ὁδοὶ σωτηρίας».1Ἡ μεγαλύτερη ὕβρις ὅλων τῶν ἐποχῶν ἐναντίον τοῦ Χριστοῦ. Μόνο ἕνας διάβολος θὰ μποροῦσε νὰ ὑποστηρίξει τέτοια πράγματα. Καὶ ὅμως οἱ ἐπίσκοποι καὶ ἱερεῖς τον μνημονεύουν και κοινωνοῦν μαζί του !
2.Πιστεύει καὶ κηρύττει ὅτι τὸ Κοράνιο (καὶ οἱ γραφὲς τῶν ἄλλων θρησκειῶν) εἶναι «ἴσο μὲ τὴν Ἁγία Γραφὴ, ἱερὸ ὅπως αὐτή και ἃγιο»2 καὶ ὅτι οἱ Μουσουλμᾶνοι μποροῦν νὰ πᾶνε στὸν παράδεισο χωρὶς νὰ πιστεύουν στὸν Χριστό.3
3.Πιστεύει καὶ κηρύττει ὅτι πολλὲς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ εἶναι προσωρινές,4 διαφωνώντας ἀκόμα καὶ μὲ τὸν Κύριο!
4.Ὀνομάζει«εὐλογημένη» καὶ τιμᾷ τὴν Συναγωγὴ τῶν Ἑβραίων, ἐκεῖ ποὺ ὑβρίζεται ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Θεοτόκος.5
5.Πιστεύει καὶ κηρύττει τὴν βασικὴ ἀρχὴ τῆς Μασονίας ὅτι δηλαδή: «ἕκαστος νὰ λατρεύῃ τὸν Ἕνα Θεὸν ὡς [=ὅπως] προτιμᾷ…»«Ὁ Θεὸς εὐαρεστεῖται εἰς τὴν εἰρηνικὴν συμβίωσιν τῶν ἀνθρώπων καὶ μάλιστα, αὐτῶν οἱ ὁποῖοι Τὸν λατρεύουν ἀνεξαρτήτως τῶν διαφορῶν, αἱ ὁποῖαι ὑπάρχουν εἰς τὴν πίστιν μεταξὺ τῶν τριῶν μεγάλων μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν».6
6.Ἐπιδιώκει τὴν κατάργηση, ἢ τροποποίηση πλειάδας Ἱερῶν Κανόνων, κάτι, ποὺ γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία, εἶναι γνώρισμα αἱρετικοῦ ἀνθρώπου.7
Ὀνομάζει τοὺς Ἱ. Κανόνες: «Τείχη τοῦ αἴσχους».8
7.Πιστεύει καὶ κηρύττει – σὲ ἀντίθεση μὲ δεκάδες Συνόδους καὶ ἑκατοντάδες Ἁγίους – ὅτι ἡ Ρωμαϊκή «ἐκκλησία» εἶναι κανονική, τὰ μυστήριά της ἔγκυρα καὶ ὁ Πάπας κανονικὸς Ἐπίσκοπος. Τὸ 1995 συνυπέγραψε μὲ τὸν Πάπα «ΚΟΙΝΗΝ ΜΑΡΤΥΡΙΑΝ ΠΙΣΤΕΩΣ». Τὸ 2011 μάλιστα, κατήχησε καὶ σπουδαστὲς παπικοῦ πανεπιστημίου ὑπὲρ τοῦ Πάπα:  «Ὁ Οἰκ. Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος δέχτηκε ἐπίσκεψη ὁμάδας φοιτητῶν τοῦ Ποντιφικοῦ Ἰνστιτούτου Sant Apollinare. Ἀναφερόμενος στοὺς φοιτητὲς τοὺς εἶπε: «Ἀκολουθῆστε τὸν Πάπα. Ὁ Πάπας Βενέδικτος ὁ ΙΣΤ΄ εἶναι ἕνας μεγάλος θεολόγος ποὺ κάνει καλὸ σὲ ὅλες τὶς Ἐκκλησίες. Ἀκολουθῆστε τον μὲ ἀγάπη καὶ συμπάθεια». 9
8.Συμπροσευχήθηκε μὲ Προτεστάντες ποὺ εἶναι διαστρεβλωτὲς τῆς διδασκαλίας τοῦ Ἰησοῦ, ὑβριστὲς τῆς Θεοτόκου, περιφρονητὲς τῶν Ἁγίων μυστηρίων τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὡς Eἰκονομάχοι, βρίσκονται ὑπὸ τὸν ἀναθεματισμὸ τῆς 7ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Κάνει ἀποδεκτὸ τὸ βάπτισμα τῶν Προτεσταντῶν (Λουθηρανῶν).10
9.Τὸν Νοέμβριο τοῦ 1993 προέβη σὲ ἄρση τῶν ἀναθεμάτων ἀνάμεσα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ στὴν αἵρεση τῶν Μονοφυσιτῶν. Ἡ κάθε πλευρὰ ἀναγνώρισε τὴν ἄλλη ὡς Ὀρθόδοξη. Τὶς καταδίκες καὶ τὰ ἀναθέματα τῆς 4ης Οἰκουμενικῆς πρὸς τοὺς Μονοφυσίτες (ποὺ τὰ ἐπανέλαβαν οἱ ἑπόμενες Σύνοδοι) τὰ ὀνομάζει «παρεξηγήσεις τοῦ παρελθόντος ποὺ ἔχουν ξεπεραστεῖ» ἀφοῦ «δὲν ὑπάρχει θεολογία ποὺ μᾶς χωρίζει»!11
10.Ἀναγνωρίζει τὶς χειροτονίες τῶν Ἀγγλικανῶν.12
11.Τὸ 1991 στὸ Μπάλαμαντ τοῦ Λιβάνου ἀποδέχτηκε τὰ μυστήρια τῶν παπικῶν καθὼς καὶ τὴν Οὐνία…».13
12. Στὸ συνέδριο τοῦ Π.Σ.Ε., τὸ  2006, στὸ Porto Alegre, ἀποδέχτηκε  την  κοινὴ  δήλωση  μὲ τοὺς Προτεστάντες, ὅτι  δὲν ὑπάρχει μόνο Μία Ἐκκλησία, ἀλλὰ ὅτι οἱ 348 Ἐκκλησίες -μέλη τοῦ ΠΣΕ- εἶναι γνήσιες Ἐκκλησίες. Μία δὲ ἀπὸ αὐτὲς εἶναι καὶ ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία! Οἱ ποικίλες αἱρετικὲς διδασκαλίες τῶν Προτεσταντῶν θεωροῦνται ὡς διαφορετικοὶ τρόποι ἐκφράσεως τῆς ἰδίας πίστεως καὶ ὡς ποικιλία τῶν χαρισμάτων τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Δεχόμενοι ἔτσι ὅτι τελικὰ δὲν ὑπάρχουν αἱρέσεις!! «Αὐτὲς οἱ Ἐκκλησίες καλοῦνται νὰ συμβαδίζουν ἀκόμη καὶ ὅταν διαφωνοῦν».14
13.Μὲ τὰ παραπάνω δεδομένα ἀρνεῖται τέσσερα ἄρθρα τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως.
14.Εἶναι Ἁγιομάχος καὶ Πατρομάχος. Εἶπε: «Οἱ κληροδοτήσαντες εἰς ἡμᾶς τὴν διάσπασιν (τὸ Σχίσμα) προπάτορες ἡμῶν ὑπῆρξαν ἀτυχῆ θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως καὶ εὑρίσκονται ἤδη εἰς χεῖρας τοῦ δικαιοκρίτου Θεοῦ. Αἰτούμεθα ὑπὲρ αὐτῶν τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ ὀφείλομεν ἐνώπιον Αὐτοῦ ὅπως ἐπανορθώσωμεν τὰ σφάλματα ἐκείνων»!!!15   Εἶναι ἀπροκάλυπτα ἁγιομάχος. Αὐτὸς ὅμως ποὺ βλασφημεῖ τοὺς Ἁγίους εἶναι ἀντίχριστος.16
15.Δηλώνει ὅτι εἶναι «εὐλογημένη» ἡ Συναγωγὴ τῶν Ἑβραίων. Γιὰ τὸν Ἱερὸ Χρυσόστομο, βεβαίως, ἡ Συναγωγή «εἶναι χῶρος δαιμονίων ποὺ συνάζονται οἱ σταυρωτὲς τοῦ Χριστοῦ καὶ θεομάχοι».17
16. Τον ‘Ιούνιο τοῦ 2016 στο Κολυμπάρι τῆς Κρήτης προήδρευσε τῆς ψευδοσυνόδου και ὑπέγραψε πλῆθος αἰρετικῶν διατάξεων και κανόνων μαζί με τους ἂλλους «Προκαθημένους» και τους ψευδεπισκόπους που ἒλαβαν μέρος, χωρίς να ἒχουν δικαίωμα ψήφου.18 
-2- Παραπομπές:
1 «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 603, σελ. 15 καὶ «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 494, σελ. 23, Γενεύη 1994 . «Ἐπίσκεψις» 511/30-11-1994 καὶ «Ὀρθόδοξος Τύπος» 11-9-2009, «Ἀδέσμευτος Τύπος» (Μήτση) 21/9/2004, «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀριθ. 523, σ. 12, Γενεύη 1995. 2 Ἀντιφώνηση πρὸς τὸν πρόεδρο τοῦ Ἰρὰν Mohamend Khatami στὶς 13-1-2002. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ.606,σ.2 . «Ὀρθ.Τύπος»,15/3/2002.«ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 563, σ. 21. 3www.romfea.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=3117&Itemid=2,Ἐκκλ.Πρακτορεῖο Εἰδήσεων www.amen.gr 20/1/2013. 4 «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», 21/9/2003. 5 Νέα Ὑόρκη, 28η Ὀκτ. 2009. Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης παραλαμβάνει τὸ βραβεῖο «Μακκαβαίων» μὲ τὸ ὁποῖο τὸν «τίμησε» ἡ Ἑβραϊκὴ Συναγωγὴ τῆς πόλης. 6 Ὁμιλία στὸ Μπαχρέϊν, στὶς 25−9−2000. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 588, σελ. 16 καὶ ἀπὸ μήνυμα ποὺ ἔστειλε στοὺς Μουσουλμάνους ὅλου τοῦ κόσμου μὲ τὴν εὐκαιρία τοῦ Ραμαζανίου. Ρεπορτὰζ τοῦ Νίκου Παπαδημητρίου στὸ “Flash” στὶς 16.12.2001. 7 Ἀρχιμ. Βαρθολομαίου Ἀρχοντώνη, Περὶ τὴν κωδικοποίησιν τῶν Ἱερῶν Κανόνων καὶ τῶν Κανονικῶν Διατάξεων ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ, Θεσ/κη 1970, σ. 15. 8 «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 423, 15/7/1989, σ, 6-7. 9 http://entoytwnika.blogspot.com/2011/03/blog-post_28.html#ixzz1cja7kdc6 10 «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀριθ. 640/31-10-2004: «Κοινὸν ᾿Ανακοινωθὲν τῆς 13ης συναντήσεως μεταξὺ Θεολόγων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου Κων/πόλεως καὶ τῆς Εὐαγγελικῆς “᾿Εκκλησίας” ἐν Γερμανίᾳ» (16-22.9.2004). 11www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=81612 Στεφανίδου Β., Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία, σ. 711. 13 Πορίσματα Διορθόδοξου Συνεδρίου γιὰ τὸν Οἰκουμενισμό, Θεσσαλονίκη 2004, περ. «Θεοδρομία», τεῦχ. 4ο. 14 «Ὁμιλία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ἐπὶ εὐκαιρίᾳ τῆς 60ης ἐπετείου ἀπὸ τῆς ἱδρύσεως τοῦ Π.Σ.Ε.», Θεοδρομία 1 (Ἰαν.–Μάρτιος 2008) σ. 145. 15 «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ»15-6-1989,«Ἐκκλ.Ἀλήθεια»16.12.1998κ’ἐφημερίδα «Νέοι Ἄνθρωποι» 26-2-1999. 16 Ἀποκ. ιγ΄6. 17 Λόγος Κατά Ιουδαίων, 2,4,6 18 Βλ.στο Ἰστολόγιο «Θεογνωσία» την μελέτη τοῦ καθηγ.Ἐκκλησιαστικοῦ Δικαίου Κυριάκου Κυριαζόπουλου, για τις αἰρέσεις που ψήφισαν οἰ «Προκαθήμενοι» και  οἱ ψευδεπίσκοποι στην ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου καθώς και την μήνυση τοῦ ἰδίου κατ’αὐτῶν (Για τον χαρακτηρισμό ψευδεπίσκοπος/οι, βλέπε τον 15ον κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Οἰκουμενικῆς Συνόδου στο Ἰ.Πηδάλιον).
https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2020/06/1.html

www.nikosxeiladakis.gr

Αξιολογήστε Το

Facebooktwitterlinkedinmail
Loading...

Μπορεί να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *