Ποιος Ερντογάν; Πόσες εκκλησίες εμείς οι νεοέλληνες μετατρέψαμε σε μουσεία και κατεβάσαμε το σταυρό απο αυτές; -Το μυστήριο με τον τάφο του Κωνσταντίνου ΙΑ΄ Παλαιολόγου στην Κωνσταντινούπολη

5/5 (3)

Eπί Μωάμεθ Πορθητού, ο Θεός παραχώρησε για κάποιους λόγους, ώστε η Κωνσταντινούπολη και η Αγία Σοφία να παραδοθούν από τους ορθοδόξους Έλληνες στους μουσουλμάνους Τούρκους. Γεννάται σήμερα το εύλογο και ουσιαστικό πνευματικό ερώτημα: Στις ημέρες μας, αυτοί οι λόγοι της παραχώρησης εξέλειπαν ή επί των ημερών μας χειροτέρεψαν, δικαιολογώντας μία νέα παραχώρηση Θεού και επί της Αγίας Σοφίας και επί της αιγιαλίτιδας ζώνης; Μην ξεχνάμε ότι πέραν των γεωπολιτικών, πολιτικών, κομματικών, οικονομικών λόγων, υπάρχει και ο πνευματικός λόγος, που αφορά στο παραχωρητικό θέλημα του Κυρίου των κυρίων, του Βασιλέως των βασιλέων, του Θεού Παντοκράτορος. Καλό είναι να εστιάσουμε σ’ αυτόν το Λόγο.

Μυστράς

Υπενθυμίζουμε ότι το 1443 μ.Χ. ο «μαρμαρωμένος βασιλιάς» Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, έγινε δεσπότης του Μυστρά και το 1448 στη μητρόπολη του Μυστρά, τον Άγιο Δημήτριο, χρίστηκε –και ορκίστηκε- αυτοκράτορας (ο τελευταίος του Βυζαντίου) και από εκεί μετέβη στην Κωνσταντινούπολη. Εμείς οι ευλαβείς ορθόδοξοι χριστιανοί –και όχι ο μουσουλμάνος Ερντογάν- κατεβάσαμε τον σταυρό από τον τρούλο του Αγίου Δημητρίου, απαγορεύουμε την επανατοποθέτησή  του και καταργήσαμε τον Ιερό Ναό, μετατρέποντάς τον σε μουσείο και σε συνεδριακό χώρο!

Αγ. Δημήτριος

Τον Ιερό Ναό της Αγίας του Θεού Σοφίας (1350), που ήταν ο  ναός του παλατιού του Μυστρά και αποτέλεσε και Καθολικό της Ι. Μονής του Ζωοδότου Χριστού, εμείς οι χριστιανοί –κι όχι ο Ερντογάν- τον μετατρέψαμε σε μουσειακό και συνεδριακό χώρο, κατεβάσαμε τον σταυρό από τον τρούλο της και απαγορεύουμε την επανατοποθέτησή του.

Αγία του Θεού Σοφία

Την αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά, εκείνη των Αγ. Θεοδώρων, εμείς τη μετατρέψαμε σε μουσείο και σε συνεδριακό χώρο· κατεβάσαμε τον σταυρό από τον τρούλο της, απαγορεύοντας την επανατοποθέτησή του.

Άγιοι Θεόδωροι

Το ίδιο πράξαμε και στον Ιερό Ναό της Ευαγγελίστριας.

Ι. Ναός Ευαγγελίστριας

Επίσης το ίδιο πράξαμε και στον Ιερό Ναό της Παναγίας της Οδηγήτριας.

Ι. Ναός Παναγίας της Οδηγήτριας

Μιλάμε για τον Μυστρά, το Δεσποτάτο των Καντακουζηνών, των Παλαιολόγων κ.α.

————————————

Άγιος Γεώργιος (Ροτόντα)

Ι. Ναός Αγ. Γεωργίου (Ροτόντα), με τον μιναρέ δίπλα

Επίσης υπενθυμίζουμε ότι επί αυτοκράτορος Θεοδοσίου Α΄, η Ροτόντα έγινε Ναός των Ασωμάτων Δυνάμεων, με περίφημα βυζαντινά ψηφιδωτά. Αρχικά ήταν βαπτιστήριο χριστιανών και μέχρι τον 13ο αιώνα λειτούργησε ως μητρόπολη Θεσσαλονίκης. Από το 1912 μετετράπη σε Ι. Ναό του Αγ. Γεωργίου. Σήμερα εμείς οι «ευλαβείς» ορθόδοξοι χριστιανοί κατεβάσαμε από τον τρούλο τον σταυρό, απαγορεύοντας την επανατοποθέτησή του. Μετατρέψαμε δε τον ιερό ναό σε μουσειακό, συναυλιακό, εκθεσιακό χώρο για εκδηλώσεις, διαλέξεις, ημερίδες, μουσικές βραδιές! Πατήστε . Η «ευλαβής» ορθόδοξη συνείδηση εδώ «δεν μας πειράζει», γιατί δεν το κάνει ο εχθρός μουσουλμάνος Ερντογάν.

Αγία Σοφία Μονεμβασιάς

 Ι. Ναός της του Θεού Σοφίας Μονεμβασιάς

Η βυζαντινή εκκλησία στο κάστρο της Μονεμβασιάς είναι αφιερωμένη στη Σοφία του Θεού και κτίστηκε το 1150. Επειδή είναι αντίγραφο της Αγια-Σοφιάς της Κωνσταντινούπολης, η γραπτή και προφορική παράδοση συνδέει την ανέγερσή της με τον αυτοκράτορα Ανδρόνικο Β΄ Παλαιολόγο.

Εμείς οι «ευλαβείς» ορθόδοξοι χριστιανοί μετατρέψαμε τον ιερό ναό σε μουσείο, κατεβάσαμε από τον τρούλο του τον σταυρό και απαγορεύουμε την επανατοποθέτησή του.

Ι. Μονή Δαφνίου

Ι. Μονή Δαφνίου

Υπενθυμίζουμε ότι κτίσθηκε τον 11ο αιώνα με ψηφιδωτά του 1100, ισάξια της Αγίας Σοφίας. Το 1883 εμείς οι «ευλαβείς» ορθόδοξοι χριστιανοί τη μετατρέψαμε σε ψυχιατρείο (τρελοκομείο), και εν συνεχεία το 1887 σε μία απαράμιλλη κρίση πολιτισμού, τη μετατρέψαμε σε ποιμνιοστάσιο (σταύλο) και μας «έκραξε» η παγκόσμια κοινότητα.

Σήμερα έχοντας περισσότερο ανεπτυγμένη την πολιτιστική μας συνείδηση, τη μετατρέψαμε σε αρχαιολογικό μουσειακό χώρο, όπου γίνονται εκπαιδευτικά προγράμματα! Οι σεισμοί όμως, μέχρι αυτή τη στιγμή, δεν της επιτρέπουν να εξυπηρετεί τα πολιτιστικά μας σχέδια.

Ψηφιδωτό Παναγίας

Ψηφιδωτό Γεννήσεως

Δεν θέλουμε να συνεχίσουμε με τον Ι. Ναό αγ. Νικολάου Ορφανού και πλήθος βεβηλώσεων άλλων ιερών ναών στην πατρίδα μας.

Ι. Ναός Αγ. Νικολάου Ορφανού

Υπενθυμίζουμε σε όλους όσους πενθούν, ότι από την Δ΄ Εθνοσυνέλευση των Ελλήνων 29-7-1829, δυνάμει του υπ’αριθ. Η΄ Ψηφίσματος, υπεγράφη από τον κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια η ανέγερση του Ναού του Σωτήρος Λυτρωτού, το λεγόμενο «Τάμα του έθνους». Εν συνεχεία, προς υλοποίησή του , εκδόθηκαν τα βασιλικά διατάγματα της 25-1-1834 και 3-4-1838 ΦΕΚ 12. Παρότι σήμερα ιδιώτες έχουν προθυμοποιηθεί να χρηματοδοτήσουν την ανέγερσή του, η Βουλή των Ελλήνων αρνείται τη χορήγηση αδείας για την ανέγερση του «Τάματος του έθνους». Όμως, πρόθυμα και επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό της πτωχευμένης Ελλάδος, χρηματοδότησε ασμένως την ανέγερση του ισλαμικού τεμένους στην Αθήνα!

Και να ήταν μόνο αυτό! Με νόμο δημιούργησαν στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ., Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών, ώστε προφανώς οι ιμάμηδες του ισλαμικού τεμένους και όσοι Έλληνες εξισλαμιστούν, να είναι «θεολογικά» κατηρτισμένοι· διορίστηκαν από το ελληνικό δημόσιο 25 καθηγητές, δύο εξ αυτών ιερείς!

Μία ευχή με πένθιμη κωδωνοκρουσία μάς ανήκει.

sfa-cryptochristian.blogspot.com

Αυτό ακολουθεί μετά την Αγιά Σοφιά – Οι Τούρκοι απλώνουν τα χέρια τους και σε άλλη ιστορική εκκλησία

Δεν χορταίνουν…

Μετά την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε μουσουλμανικό τέμενος, ο αρχαιολόγος Γιάννης Θεοχάρης εξηγεί ποιο είναι το μνημείο που ενδεχομένως ετοιμάζεται να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο, καθώς οι Τούρκοι δεν χορταίνουν με τίποτα.

Πρόκειται για μία εξίσου ιστορική εκκλησία που σήμερα λειτουργεί ως μουσείο, την Μονή της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη που λειτούργησε ως ελληνικό ορθόδοξο μοναστήρι έως τον 15ο αιώνα, οπότε οι Οθωμανοί το μετέτρεψαν σε τέμενος, ενώ από το 1958 λειτουργεί ως μουσείο. Θα γίνει μάλλον και αυτή τζαμί.

Διαβάζουμε στο Sputnik:

Όπως επισημαίνει στο Sputnik o Γιάννης Θεοχάρης, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, έχει προηγηθεί της Αγίας Σοφίας μια απόφαση για μετατροπή της Μονής της Χώρας σε τζαμί.

«Η απόφαση ελήφθη από το τουρκικό ΣτΕ τον Νοέμβριο του 2019 και δεν έχει εκτελεστεί. Άρα, είναι ιδιαίτερα πιθανό το εν λόγω μνημείο να αποσπαθεί και αυτό από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και να υπαχθεί στην δικαιοδοσία της Γενικής Διεύθυνσης Βακουφίων» εκτιμά ο αρχαιολόγος.

 «Η Μονή της Χώρας είναι ένα πολύ σημαντικό βυζαντινό μνημείο της Κωνσταντινούπολης. Μαζί με την Αγία Σοφία έχει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Είναι το καθολικό μνημείο της βυζαντινής μονής γνωστό για τον εξαιρετικής ποιότητας ζωγραφικό διάκοσμο. Διαθέτει ψηφιδωτά και τοιχογραφίες υψηλής ή καλύτερα μοναδικής ποιότητας» προσθέτει.

Παρά το γεγονός ότι ο ζωγραφικός διάκοσμος ασβεστώθηκε κατά την οθωμανική εποχή, μεγάλο μέρος αυτού αποκαλύφθηκε και σώζεται σήμερα μετά τις εργασίες συντήρησης που πραγματοποίησαν μεταπολεμικά στο μνημείο οι Αμερικανοί.

Από τις πιο επιβλητικές παραστάσεις, η κάθοδος του Χριστού στον Άδη και η Δευτέρα παρουσία.

«Είναι πραγματικά ανησυχητική μια ενδεχόμενη μετατροπή σε τέμενος. Θα είναι σίγουρα σοκαριστικό ένα από τα πιο σημαντικά μνημεία της υστεροβυζαντινής περιόδου να ακολουθήσει τον δρόμο της Αγίας Σοφίας» σημειώνει ο Γ. Θεοχάρης.

Ο αρχαιολόγος επισημαίνει επίσης ότι στην Τουρκία η αρχαιολογική ευαισθησία και αγωγή είναι περιορισμένες.

«Το ζήτημα δεν αφορά μόνο στα βυζαντινά μνημεία και την Αγία Σοφία συγκεκριμένα, αλλά επεκτείνεται σε όλα τα μνημεία. Υπάρχει μια ανίσχυρη νομοθεσία για τις αρχαιότητες. Επίσης, η υποστελεχωμένη αρχαιολογική υπηρεσία στην Τουρκία δεν έχει τη δυνατότητα να τις προστατέψει. Τελευταία έχουν υπάρξει και άλλες περιπτώσεις πλημμελούς προστασίας μνημείων, όπως στην Νοτιοανατολική Τουρκία, στο Hasankeyf. Λόγω της κατασκευής ενός υδροηλεκτρικού φράγματος ξεκίνησε να σκεπάζεται από τα νερά ένας οικισμός με μεγάλο ιστορικό βάθος και σημαντικά μνημεία. Υπήρξαν εσωτερικές και διεθνείς αντιδράσεις αλλά δεν κατόρθωσαν να αποτρέψουν την κατασκευή του φράγματος και την καταστροφή».

Τέλος, αναφέρει ότι η ευαισθησία στην προστασία των μνημείων είναι αρκετά χαμηλή, καθώς αυτή δεν έχει καλλιεργηθεί από την Πολιτεία.«Η αρχαιολογική κοινότητα οφείλει να παρακολουθεί τις εξελίξεις. Αυτό πράττει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων» καταλήγει.

Το μυστήριο με τον τάφο του Κωνσταντίνου ΙΑ΄ Παλαιολόγου στην Κωνσταντινούπολη

Η αναγνώριση του νεκρού αυτοκράτορα συνοδεύθηκε από την εντολή τού σουλτάνου Μωάμεθ Β΄ να ταφεί με τις αρμόζουσες βασιλικές τιμές, χωρίς όμως να ανακοινωθεί και ο τόπος της ταφής. Οι μυστικοί πόθοι τού λαού συνέδεσαν τον θρύλο τού μαρμαρωμένου βασιλιά, με την ελπίδα για την απελευθέρωση και την αποκατάσταση της αυτοκρατορίας.

Ο θρύλος λέει ότι τη στιγμή που ο βασιλιάς περικυκλώθηκε από τους Τούρκους, ένας άγγελος του Κυρίου τον άρπαξε και τον έκρυψε σε μια σπηλιά, αφού πρώτα τον μαρμάρωσε.

Στη σπηλιά αυτή περιμένει για αιώνες ο “Μαρμαρωμένος Βασιλιάς” να ξαναέρθει την κατάλληλη στιγμή, “το πλήρωμα του χρόνου”, και ο άγγελος Κυρίου θα του ξαναδώσει τη ζωή και το σπαθί του για να διώξει τους Τούρκους από την Κωνσταντινούπολη. Άλλοι θρύλοι και προφητείες αναφέρουν ότι θα τους κυνηγήσει μέχρι την ” Κόκκινη Μηλιά” και στη μάχη που θα γίνει οι Τούρκοι θα νικηθούν και “θα κολυμπήσει το μοσχάρι στο αίμα τους”.

Ο θρύλος προσθέτει, ακόμα, ότι οι Τούρκοι ψάχνουν συνεχώς να ανακαλύψουν τη σπηλιά, όπου βρίσκεται ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς για να χτίσουν την είσοδό της, ώστε να μην μπορεί να ξαναβγεί από εκεί. Όμως, οι προσπάθειες τους είναι συνεχώς άκαρπες, αφού ο άγγελος προστατεύει τον Μαρμαρωμένο Βασιλιά και περιμένει την εντολή του Θεού για να τον ξυπνήσει.(βικιπαίδεια)

Μυστήριο με τον τάφο του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου

Τέσσερις είναι οι τόποι, που διάφορες παραδόσεις τοποθετούν τον τάφο του τελευταίου αυτοκράτορα του Βυζαντίου , Κωνσταντίνου Παλαιολόγου.

1) Στο δεξιό διάδρομο του Γεσίλ τζαμί στο Τζουβαλί, όπου ήταν η εκκλησία της αγίας Θεοδοσίας. Σ΄αυτήν μετακομίσθηκαν τα ιερά λείψανα της μεγάλης εκκλησίας των αγίων Αποστόλων από τον αρχιτέκτονα Χριστόδουλο

2)Στην πλατεία του Βεφά, που άλλοτε έκαιγε κανδήλα και μια ιτιά σκίαζε «τον ύπνον του αποθαμένου». Μετά ήρθαν μετανάστες και χάλασαν τον τάφο

3)Στο αγίασμα του Βαλουκλί

4) Δεξιά από το ιερό της αγίας Σοφίας ο ιμάμης δείχνει ένα μάρμαρο βεβαιώνοντας ότι εκεί είναι θαμμένος ο τελευταίος αυτοκράτορας. Ο λαός μετά το μεσονύκτιον της Μεγάλης Παρασκευής πηγαίνει παραπλεύρως του ιερού και ακούει ήχο ψαλμωδίας που εξέρχεται από τα έγκατα της γης και βλέπει «ωσάν ένα νεκρόν θαμμένον κατάβαθα και έναν παπά να λειτουργεί κατάλευκα ντυμένον. ΄Εχει την όψη ο νεκρός ζωντανή , σαν να κοιμάται. Σε κάθε κνήμη του χρυσοκοπάει δικέφαλος αετός μισοσβησμένος και στο πλάι είναι ένα σπαθί στο χρώμα της φωτιάς με σπασμένο το θηκάρι». (Ν. Βασιλειάδου).

Μέχρι τούδε δεν ήταν γνωστή άλλη παράδοση για τον τάφο του Κωνσταντίνου του Παλαιολόγου, πλην αυτής στο Βαφά Μεϊδάνι. Ο δε λυρικός και ρητορικός τόνος της διατριβής αυτής , γεννά την υπόνοια , μήπως και οι παραδόσεις που μνημονεύονται σ΄αυτήν είναι πλάσματα της φιλοπάτριδος φαντασίας. ( Ν.Πολίτης)
https://www.ekklisiaonline.gr/nea/o-thrylos-ton-ellinon-tha-sikothei-o-vasilias-kai-tha-bei-stin-poli-apo-ti-xrysoporta/

Η απάντηση χριστιανού σε μουσουλμάνο που έμεινε στην ιστορία

Ο νεομάρτυρας Χριστόδουλος γεννήθηκε σ’ ένα χωριό της Κασσάνδρας, που ονομαζόταν Βαλτά.

Σε νεαρή ηλικία ήλθε στη Θεσσαλονίκη, όπου έκανε το επάγγελμα του ράφτη.

Όταν πληροφορήθηκε ότι κάποιος χριστιανός Βούλγαρος, ετοιμαζόταν ν’ αρνηθεί τον Χριστό προμηθεύτηκε έναν μικρό σταυρό και πήγε στο καφενείο, όπου θα γινόταν η περιτομή του αρνησίχριστου. Διέσχισε το πλήθος των γενιτσάρων, και ενώ χτυπούσαν τα τύμπανα, πλησίασε τον αρνησίχριστο, παρουσίασε τον σταυρό και του είπε: «Αδελφέ τι έπαθες, να η πίστη μας, να ο Χριστός, που σταυρώθηκε για την αγάπη μας, συ γιατί αφήνεις τον Χριστό τον σωτήρα σου και γίνεσαι Τούρκος;».

Εξαγριωμένοι οι Τούρκοι, όρμησαν και συνέλαβαν τον Χριστόδουλο και με χτυπήματα τον οδήγησαν στον κριτή, όπου απαίτησαν τον θάνατο του. Στην προτροπή του κριτή ν’ αρνηθεί τον Χριστό, ο Μάρτυρας με θάρρος απάντησε: «… και συ άφησε τον μωαμεθανισμό και γίνε Χριστιανός». Αποδεικνύοντας έτσι την ακλόνητη πίστη του, παραδόθηκε στους δήμιους, οι οποίοι τον κρέμασαν κοντά στον ναό του Αγίου Μηνά στη Θεσσαλονίκη. Το λείψανο του αγίου με καρφωμένο τον σταυρό στην πλάτη του, παρέμεινε γυμνό κρεμασμένο για δύο μέρες. Κατόπιν οι Χριστιανοί, αγόρασαν το λείψανο του αντί 600 γροσιών και το έθαψαν με τιμές.

el.gr

www.nikosxeiladakis.gr

Αξιολογήστε Το

Facebooktwitterlinkedinmail
Loading...

Μπορεί να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *