ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΣΥΡΟ : Πιστός – Κληρικός…. ΗΠΑ: Άλλαξε ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας (βίντεο)

5/5 (2)

Κουλάθηκε ο Δωρόθεος Σύρου, και δίνει το αντίδωρο με κοκκινοδεμένο χέρι;

==π.Δ…ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ Η ΞΕΦΤΙΛΑ ΣΑΣ ΡΕ <ΑΓΙΟΙ>;;;

Ασφαλώς καταλάβατε, ότι ο κ. Δωρόθεος σωματικά είναι αρτιμελής.


Αλλού είναι το πρόβλημα!

ΠΗΓΗ>>> ΕΔΩ

Διάλογος για τον κορονα(υ)ϊό: Πιστός – Κληρικός….

==π.Δ…ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ Η ΞΕΦΤΙΛΑ ΣΑΣ ΡΕ <ΑΓΙΟΙ>;;;

—Κληρικός; Παιδί μου κατά την είσοδό στον Ναό πρέπει να απολυμαίνεσαι με αντισηπτικό, να φοράς μάσκα και απαγορεύεται να ασπάζεσαι τα εικονίσματα.


==Πιστός: Υπάρχουν μικρόβια στον Ιερό Ναό πάτερ;



—Κληρικός; Ο Πατριάρχης μας και οι πάνσεπτοι Ιεράρχες θέλουν το καλό των πιστών.


Μιλούν με Πνεύμα Άγιο.



Πρέπει να κάνουμε Υπακοή.



==Πιστός: Πάτερ έχετε ακούσει τόσους αιώνες να έχει μολυνθεί από οποιοδήποτε μικρόβιο έστω και ένα ανεμβολίαστο βρέφος κατά το Μυστήριο της Βαπτίσεως;


—Κληρικός; Δεν έχω ακούσει αλλά ο Πατριάρχης και η Ιερά Σύνοδος ομιλούν με τους επιστήμονες και γνωρίζουν καλύτερα από εμάς.


==Πιστός: Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο Χριστός είναι ο ίδιος ο Θεός Δημιουργός;


Πιστεύουν ότι το ψωμί και το κρασί μετατρέπονται στο ίδιο το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου;


—Κληρικός; Ελάχιστοι από αυτούς που γνωμοδοτούν πιστεύουν.


==Πιστός: Τότε πάτερ πως είναι δυνατόν οι Ιεράρχες να συμμερίζονται την γνωμοδότησή τους για τα Άχραντα Μυστήρια;


—Κληρικός; Αυτός είναι ένας νέος «Υιός», γι’ αυτό.



Αυτό που κινδυνεύει δεν είναι η πίστη αλλά οι πιστοί» λέει ο Πατριάρχης μας.


Οφείλουμε να κάνουμε υπακοή.



==Πιστός: Γνωρίζουμε πάτερ ότι η θεία μετάληψη δεν μεταδίδει ασθένειες αλλά Ζωή.


Το μαρτυρά η ιστορία αλλά και η ίδια η επιστήμη.



Είναι δυνατόν ο Κύριος να μας προσκαλεί στο Δείπνο της Ζωής και της Αθανασίας σε μολυσμένο Σπίτι;


—Κληρικός; Άγνωστες οι βουλές του Κυρίου παιδί μου.



Ο Πατ. Βαρθολομαίος και οι Πάνσεπτοι Δεσπότες μας, που χωρίς αυτούς δεν μπορούμε τελέσουμε την θεία Λειτουργία, μας λέει με την αγάπη του:


«Όλα γίνονται για την προστασία μας, για το κοινό καλό και για τον περιορισμό της διασποράς του ιού».


Υπακοή παιδί μου γνωρίζουν τι λένε δεν τα βγάζουν από το μυαλό τους.


==Πιστός: Πάτερ αν πέσει το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου στο έδαφος κατά την θεία μετάληψη τι πρέπει να κάνει ο Ιερέας;


—Κληρικός; Πρέπει με δάκρυα ζητώντας συγχώρεση από τον Κύριο και τον Άγιο Παράκλητο, να μεταλάβει με το στόμα και την γλώσσα τα Άχραντα μυστήρια χωρίς να παραμείνει τίποτα στο έδαφος και κατόπιν να καθαρίσει πολύ καλά με καθαρό οινόπνευμα βάζοντας στο χωνευτήρι τα πανιά.


==Πιστός: Ναι αλλά δεν κινδυνεύετε να κολλήσετε κάποιο μικρόβιο ή τον νέο «Υιό».


—Κληρικός; Παιδί μου από την Θεία μετάληψη δεν μολύνεται κανείς και από τίποτα.


Το λέει και Ιερά Σύνοδος.



Δεν διαπραγματεύεται την φύση του Μυστήριου.



Μην σκανδαλίζεσαι.



Μην έχεις λογισμούς.



Είναι εκ του πονηρού.



==Πιστός: Αν απαγορεύεται ο ασπασμός των Ιερών εικονισμάτων δεν απαγορεύεται και να γλύψετε το έδαφος;


Το επιτρέπουν αυτό οι επιστήμονες και η Ιερά Σύνοδος;



—Κληρικός; Σου απάντησα η Θεία Κοινωνία δεν μεταδίδει μικρόβια.


Πρέπει να κάνεις υπακοή.



Είναι πράγματα που δεν καταλαβαίνουμε εμείς.



Γι’ Αυτό έχουμε τους Αγίους Μητροπολίτες μας, να μας καθοδηγούν.


Μην Θεολογείς για το Μυστήριο των Μυστηρίων.



==Πιστός: Εντάξει πάτερ μου.



Δώστε μου την ευχή σας και να ασπαστώ την χείρα σας.



—Κληρικός; Απαγορεύεται παιδί μου να ασπαστείς την χείρα μου.


Είπαμε…



==Πιστός: Δεν είναι το χέρι σας πάτερ.



Είναι η Ιεροσύνη που επιτρέπει να πιάνετε με την χείρα σας τα Τίμια Δώρα, και μου λέτε ότι θα μολυνθώ από αυτό;


—Κληρικός; (σιωπή)



==Πιστός: «σὺ εἶπας· πλὴν λέγω ὑμῖν», ότι αρνείστε την ιεροσύνη σας.


«πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἀνθρώποις».



Σωστά μιλάει ο Πατρ. Βαρθολομαίος: Οι πιστοί κινδυνεύουν.



Μολυνθήκατε από τον «Υιό» της Απωλείας.



Πάντα υπήρχαν και πάντα έως συντελείας θα υπάρχουν πανάξιοι ποιμένες.


Το συμφέρον της ψυχής και την Σωτηρίας συμβαδίζει με τους λόγους των πατέρων:


να έχουμε διάκριση και όχι προσωπολατρία, προσέχοντας και ελέγχοντας σε ποιόν πνευματικό εμπιστευόμαστε την Σωτηρία μας.


ΠΗΓΗ>>> ΕΔΩ

ΤΙ ΘΑ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ;

ΗΠΑ: Άλλαξε ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας (βίντεο)

Με νέα δεδομένα και αυστηρούς περιοριστικούς όρους επέστρεψαν οι πιστοί στις ελληνορθόδοξες εκκλησίες των Ηνωμένων Πολιτειών. Εκτός από τις αποστάσεις και τους υγειονομικούς κανόνες, άλλαξε και ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο να τονίζει ότι είναι πιο σημαντικό να λαμβάνει κανείς το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου, από τον τρόπο με τον οποίο γίνεται αυτό.

Έτσι, αφού απαγορεύτηκε δια νόμου η χρήση της Ιεράς Λαβίδας, οι Ιερείς χρησιμοποιούν πλέον πολλαπλά μεταλλικά κουτάλια ξεχωριστά για τον κάθε πιστό και ξεχωριστές πετσέτες οι οποίες συγκεντρώνονται σε ένα κουτί και μετά το πέρας της Λειτουργίας καίγονται.

Δείτε τον Ιερέα στον Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας στο Άλμπανι της Νέας Υόρκης, την Κυριακή της Πεντηκοστής να εξηγεί στο ποίμνιο πώς θα γίνεται στο εξής η μετάδοση της Θείας Κοινωνίας, και εν συνεχεία τους πιστούς να μεταλαμβάνουν με τους νέους κανόνες

ΠΗΓΗ>>> ΕΔΩ

Η εφεύρεση ενός διλήμματος του διαβόλου..

Γεννιέται ἕνα δίλημμα τοῦ διαβόλου, γιά νά παρασύρει τεχνηέντως τό ποίμνιο στήν τροχιά τῆς ἀποδοχῆς τῆς σημαντικώτητας ὅπως τήν παρουσιάζουν ἐδῶ, ἔτσι ὥστε νά ἀποφευχθῆ ἡ τυχόν ἀναστάτωση τοῦ ποιμνίου.

Το ἐρώτημα πού θά πρέπει νά τοῦ ἀπευθύνουν εἶναι τό ἕνα :

Γιατί λοιπόν ἀλλάζει ὁ τρόπος τῆς μετάδοσης;

Δέν θέσπισε Το Πανάγιο Πνεῦμα τόν τρόπο τῆς μετάδοσης τῆς Θείας Κοινωνίας κατά τήν τάξη τῆς Ἐκκλησίας;

Καταργώντας τήν ἐντολή τοῦ τρόπου τῆς Θείας Κοινωνίας σημαίνουν δύο ζητήματα.

1. Ἀμφισβητεῖται τό μυστήριο τῆς Θείας Κοινωνίας, ὡς Σῶμα καί Αἷμα Ἰησοῦ Χριστοῦ.

2. Βλασφημείται τό Πανάγιο Πνεῦμα πού θέσπισε τόν τρόπο τῆς μετάδοσης τῆς Θείας Κοινωνίας, πού σημαίνει πῶς δέν ἐνέχει τελειότητα, οὔτε ὁ τρόπος, οὔτε τό μυστήριο.


Το ζήτημα ἀπό ἐδῶ καί πέρα, εἶναι ἡ ἀλλαγή τοῦ τρόπου, πού δηλώνει τήν ἀμφιβολία καί τήν ἀμφισβήτηση ὡς πρός ὅλα τά Μυστήρια Τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, διότι ὅταν ἕνα βλασφημεῖται τότε ὅλα προσβάλλονται καί βλασφημοῦνται, ἐν τέλει δε, τό ἴδιο Το Πανάγιο Πνεῦμα βλασφημεῖται, πώς εἶναι τρωτό καί ἀνίσχυρο στόν κορονοιο.



Αὐτή εἶναι ὅλη ἡ οὐσία τῆς βλάσφημης ἀλλαγῆς τοῦ τρόπου τῆς Θείας Μετάληψης.

Καί Ἐκκλησία πού βλασφημεῖ τό Πανάγιο Πνεῦμα δέν εἶναι Ἁγία Ἐκκλησία, εἶναι Ἐκκλησία τοῦ διαβόλου, καί τούτη ἡ αἵρεση εἶναι αἵρεση ἀπ ἄμβωνος, καί οὐδείς ἔχει πλέον  δικαιολογία, ἄγνοιας ὅπως πολλοί λένε γιά  τά οἰκουμενιστικά  ἀνοίγματα ποῦ δέν ἔφτασαν ακόμη μέσα στήν Ἐκκλησία, παρά εἶναι μόνο σέ ἐπίπεδο διαδικτύου, καί πολλοί ἔχουν τό ἄλλοθι τοῦ δέν ἤξερα, καθώς μονό τό 15% στατιστικά ἔχει πρόσβαση στό διαδίκτυο στήν Ἑλλάδα γιά νά πληροφοροῦνται τά ἔργα τοῦ οἰκουμενισμοῦ. 

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ πρ. ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ κ.ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΒΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ κ.ΑΝΔΡΕΑ.

==π.Δ…»Ὁ ΑΝΤΙΔΙΚΟΣ ΥΜΩΝ ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΩΣ ΛΕΩΝ ΩΡΥΟΜΕΝΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΕΙ ΖΗΤΩΝ ΤΙΝΑ ΚΑΤΑΠΙΗ.»(Α΄Πέτρ.5,8).

Σεβ. Αμβρόσιος προς Σεβ. Ανδρέα: Συνομιλεῖτε ἆραγε μέ τούς δαίμονες καί αὐτοί Σᾶς ἀποκαλύπτουν τίς σκέψεις των, τά μυστικά των, τόν πόνον των;



ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ… Η ΜΑΧΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!….


______Ζητώ την κατανόηση όλων υμών, όσοι επισκέπτεσθε την ιστοσελίδα μας, διότι θα επιμείνουμε στο θέμα του Αφορισμού.


Και σήμερα δηλ. θα σας κουράσουμε, διότι θα σας απασχολήσουμε και πάλι με το ζήτημα αυτό.


Δεν είναι θέμα αξιοπρέπειας, όπως εύκολα κάποιος θα μπορούσε να σκεφθεί.


Είναι ζήτημα αλλοιώσεως της Ορθοδόξου Διδασκαλίας.



Η αλήθεια του Χριστού και η Διδαχή των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας δεν πρέπει να μολύνωνται με γνώμες ή και γνωμοδοτήσεις κάποιων Προσωπικοτήτων, δηλ. κοινωνικά ισχυρών προσώπων τα οποία θέλουν να αρέσουν στους ισχυρούς της ημέρας


________Έτσι, λοιπόν, έπειτα από την αμαρτωλού περιεχομένου, δαιμονικής δε εμπνεύσεως, Ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου, κατά την οποίαν ο επιβληθείς Αφορισμός είναι «ανυπόστατος και ανίσχυρος «με μεγάλη έκπληξη αναγνώσαμε ένα σχετικό άρθρο του Σεβ. Μητροπολίτου Αρκαλοχωρίου (της Κρήτης) κ.κ. Ανδρέα, ο Οποίος τυγχάνει και Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) με τίτλο: «Επισκόπηση: Μεταξύ Κορωνοϊού καί Αφορισμού».

εδω

Στέλλουν εἰς τὸν εἰσαγγελέα κληρικοὺς πιστοὺς διὰ «κρυφά» Μυστήρια!

ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ὁ διωγμὸς κατὰ τῆς Ἐκκλησίας μας συνεχίζεται! Ἀφοῦ δὲν
κατάφεραν νὰ κρατήσουν ἄλλο ἑρμητικὰ κλειστὲς τὶς ἐκκλησίες, βρῆκαν ἄλλο
τρόπο νὰ τὴν ταπεινώσουν. Δεῖτε τὴν εἴδηση: «Σὲ ἕνα ἀπαράδεκτο ὅσο καὶ
προκλητικὸ “κυνήγι μαγισσῶν” ἐπιδίδεται τὸ ὑπουργεῖο Παιδείας καὶ
Θρησκευμάτων, τὸ ὁποῖο ζητᾶ νὰ ὁδηγηθοῦν στὸν εἰσαγγελέα ὅσοι
παντρεύτηκαν ἢ βάφτισαν τὰ παιδιά τους κατὰ τὴν περίοδο τῆς καραντίνας!
Ἡ ἐντολὴ αὐτή, ὅμως, ἀφορᾶ μόνο τὰ ἱερὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὄχι
στοὺς πολιτικοὺς γάμους, γιὰ τοὺς ὁποίους ὑπάρχει μία ἀδιάντροπη ἀνοχή!
Γι’ αὐτὸ ὑπάρχει ἡ πεποίθηση ὅτι πρόκειται γιὰ ἕνα στοχευμένο πόλεμο ἀπὸ
τὴν Πολιτεία πρὸς τὴν Ἐκκλησία καὶ τοὺς πιστούς της. Οἱ σφοδρὲς
ἐπιθέσεις τῆς δεξιᾶς -κατὰ τ’ ἄλλα- κυβέρνησης ἐπιβεβαιώνονται
καθημερινὰ μὲ κινήσεις ποὺ δηλώνουν ἐμπάθεια, προκατάληψη καὶ ὀργανωμένο
ἔγκλημα κατὰ τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἡ κυβέρνηση τοῦ κ. Μητσοτάκη ἐπιδιώκει νὰ
μετατρέψει τοὺς πολίτες σὲ κουκουλοφόρους μιᾶς ἄλλης ἐποχῆς, ὅπως
ἀποδεικνύουν περίτρανα τὰ ἔγγραφα ποὺ φέρνει στὸ φῶς καθημερινὴ
ἐφημερίδα» (Ἱστ. Μακελειό)! Μουσουλμάνοι, ἀριστεροὶ «ἐργατοπατέρες»,
περιφερόμενοι μουσικοί, ἐγκαίνια πλατειῶν, καταστρατηγοῦν τὰ
περιοριστικὰ μέτρα καὶ οὐδείς τιμωρήθηκε, μᾶλλον ἐνθαρρύνθηκαν. Μόνο
στὴν Ἐκκλησία ἐξαντλήθηκε ἡ αὐστηρὴ τήρησή τους. Τώρα ἀναζητοῦν καὶ
ἀναδρομικὰ «ἀδικήματα»! Ἂν αὐτὸ δὲν εἶναι ἀπροκάλυπτος διωγμός, τότε τί
εἶναι;
Πηγή : ορθόδοξος τύπος 

Σαράντος Καργάκος :Κράτος καί Ἐκκλησία.

Άρθρα|Δημοσιευμένα
Πηγή:  Εστία
Ημερομηνία:  15/01/2010
Μέ τήν εὐκαιρία τοῦ θρησκευτικοῦ ὅρκου, κατά τήν ἔναρξη τῶν ἐργασιῶν τῆς νέας Βουλῆς, κάποια κόμματα –ὡσάν ὅλα τά προβλήματά μας νά εἶχαν λυθεῖ–, ἔθεσαν ξανά τό θέμα τοῦ πολιτικοῦ –ὅπως λένε– ὅρκου. Ὁ ὅρκος, ὅμως, στή δική μας παράδοση, συνδεόμενος μέ τό «ἕρκος» (:φραγμός, δεσμός) εἶναι μόνον θρησκευτικός. Ἐξ ἄλλου ὅλα τά μέχρι τοῦδε Συντάγματα (ἀκόμη καί τά σοσιαλιστικά) εἶναι μιά μορφή θρησκευτικοῦ ὅρκου, ἀφοῦ ὅλα ἔχουν ψηφισθεῖ «ἐν ὀνόματι τῆς Ἁγίας, ὁμοουσίου καί ἀδιαιρέτου Τριάδος».

Ἀκόμη, γιά νά εἶναι ὁ ὅρκος πραγματικός ὅρκος, πρέπει τό χέρι κάπου ν’ ἀκουμπᾶ ἤ κάτι νά κρατεῖ. Γι’ αὐτό οἱ ὁρκιζόμενοι ὑπουργοί ἀκουμπᾶνε τή στιγμή τῆς ὁρκοδοσίας πάνω στό Εὐαγγέλιο, τό Βιβλίο τοῦ Θεοῦ, παρ’ ὅτι οἱ πλεῖστοι δέν ἔχουν τό Θεό τους!

Μέ τήν εὐκαιρία τοῦ ὅρκου, κάποιοι καί κάποιες θυμήθηκαν τό διαχωρισμό κράτους καί ἐκκλησίας. Εἰλικρινά, δέν θά ἔθετα τό ζήτημα αὐτό, ἄν δέν φοβόμουν ὅτι ἀπό τό χωρισμό αὐτό περισσότερο ζημιωμένο θά βγεῖ τό… κράτος! Ἄλλωστε, ἐσχάτως τό θέμα αὐτό εἶχε θέσει ὁ πάντα ζῶν στίς ψυχές μερικῶν, Ἀδόλφος Χίτλερ. Τή χρονιά πού γεννιόμουν, σέ μιά συνέλευση ἀνωτάτων στελεχῶν, εἶχε πεῖ: «Τώρα πού ξεκαθαρίσαμε τή χώρα ἀπό τούς ἀντιπάλους μας, ἦλθε ἡ στιγμή νά λογαριαστοῦμε μέ τό… παπαδαριό»! Κάπως πιό ἀνατολικά, τέσσερα χρόνια μετά, ἕνας παμπόνηρος Γεωργιανός, ὁ Ἰωσήφ Βησαριόνοβιτς Τζουκασβίλι (γιά τούς ἀνίδεους ἀριστερούς, ἐννοῶ τόν Στάλιν) συνέσφιγγε τούς δεσμούς του μέ τήν ἐκκλησία, ἡ ὁποία τούτη τή στιγμή εἶναι ὁ ἰσχυρότερος πνευματικός βραχίων τῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς τῆς Ρωσίας σέ ὅ,τι ἀφορᾶ στούς χώρους μέ παράδοση Ὀρθοδοξίας! Γι’ αὐτό αὔριο –πιθανῶς μεθαύριο– νά ἀποσπάσει ἀπό τόν Ἑλληνισμό ὅλα τά ἑλληνορθόδοξα πατριαρχεῖα, ἀλλά καί τίς ἑλληνορθόδοξες ἀρχιεπισκοπές, μηδέ τῆς Ἀλβανίας καί τῆς Αὐστραλίας ἐξαιρουμένων.

Ἡ θρησκεία–καί δέν ὁμιλῶ ὡς θρησκευόμενος, ἀλλ’ ὡς ἱστορικός– ἦταν καί θά εἶναι ὅπλο πολιτικό. Ἀντιστρέφοντας τόν θρυλικό ὁρισμό τοῦ Κλαούζεβιτς, τολμῶ νά πῶ ὅτι ἡ πολιτική εἶναι συνέχεια τοῦ πολέμου μέ ἄλλα (ἤ, μᾶλλον, μέ ὅλα) τά μέσα. Καί μέσα στά «μέσα» αὐτά εἶναι καί ἡ θρησκεία. Ποιό εἶναι τό ἰσχυρότερο ὅπλο αὐτή τή στιγμή τῶν λαῶν τοῦ Ἰσλάμ; Εἴτε μᾶς ἀρέσει εἴτε ὄχι, αὐτό εἶναι ἡ θρησκεία τους. Ἡ θρησκεία εἶναι ἀκόμη καί τό «κάλυμμα» τῶν «ἐκσυγχρονιστῶν» τῆς Τουρκίας πού θέλουν νά ἀπαλλαγοῦν ἀπό τό ἀποξηραμένο καί εἰς μέγα βάθος διεφθαρμένο στρατιωτικό καθεστώς. Ὅπως καί ἄλλοτε ἔχω γράψει, τό λεγόμενο «βαθύ κράτος» τῆς Τουρκίας δέν εἶναι ὁ στρατός, εἶναι ἡ μαντίλα! Πού τώρα γίνεται καί… «σινιέ»!

Ἄν μοῦ ἐπιτρέπεται ὡς πολίτης τῆς χώρας αὐτῆς νά ἔχω κάποιον λόγο περί πολιτικῆς, θά πρότεινα κάτι πιό ἁπλό καί ὠφέλιμο: Ἀντί κάποια κόμματα νά ὁμιλοῦν γιά διαχωρισμό κράτους καί ἐκκλησίας, θά τούς πρότεινα νά ὁμιλοῦν γιά διαχωρισμό κράτους καί κομμάτων. Τά ὁποῖα κόμματα πνίγουν τό κράτος, ὅπως τά φίδια ἔπνιξαν τόν Λαοκόοντα καί τά παιδιά του. Δέν εἶναι ὁ θρησκευτικός ὅρκος, οὔτε ἡ σχολική προσευχή, οὔτε ὁ ἐκκλησιασμός (πού εἶναι καί εἰσαγωγή σέ κάποια μορφή ὑψηλοῦ πολιτισμοῦ) αὐτά πού ἔφθειραν τό κράτος, πού διέφθειραν τήν κοινωνία καί νόθευσαν τή δημοκρατία. Οἱ φθορεῖς καί οἱ διαφθορεῖς εἶναι ὁ κομματισμός, ἡ εὐνοιοκρατία, ἡ ταμιοελοκρατία, ἡ τεμπελοκρατία, ὁ χωρισμός σέ «δικούς μας καί μή δικούς μας» πού ἐξοβέλισε τήν ἀξιοκρατία.

Ἄσφαλῶς χρειαζόμαστε δομικές ἀλλαγές (ἄν καί δέν πολυκατανοῶ ἐπί 35 χρόνια τόν ὅρο «δομικές»). Ἀλλά κάθε ἀλλαγή δέν σημαίνει πάντα μεταβολή πρός τό καλύτερο. Ὁ ἄνθρωπος δέν εἶναι φίδι γιά νά ἀλλάζει κάθε χρόνο τό δέρμα του. Ἡ ἀλλαγή –κάποια στιγμή ἄς τό ἀποφασίσουμε– πρέπει νά εἶναι βαθύτατα ἐσωτερική, ὄχι ἐπιδερμική, τύπου «λίφτιγκ». Εἶμαι βαθύτατα πεπεισμένος πώς ἄν δέν ἀλλάξει ἡ φαυλορρέπουσα νοοτροπία τοῦ Ἕλληνος, ὁποιαδήποτε ἀλλαγή θά μεταβληθεῖ –ὅπως στό παρελθόν– σέ σοδομογομορρική, ὁπότε θά δώσει νέες εὐκαιρίες γιά διαφθορά. Καί τότε φοβᾶμαι πώς ὁ Θεός –ἄν ἀντέχει ἀκόμη νά μᾶς βλέπει – θά ρίξει φωτιά νά μᾶς κάψει.

Ξέρω, βέβαια, ὅτι σήμερα εἶναι ντεμοντέ νά ὁμιλεῖς περί Θεοῦ. Ἐπειδή, ὅμως, συνέβη νά ἔχω μελετήσει τόν Κάρολο Μάρξ ἐξ ἴσου καλά ὅσο καί τόν Πλάτωνα, θά ἤθελα νά θυμίσω σέ κάποιους νεό-πλουτους καί δημοσιο-δίαιτους ἀριστερούς πού «τσαμπουνᾶνε» δεξιά καί ἀριστερά ὅτι «ἡ θρησκεία εἶναι τό ὄπιο τοῦ λαοῦ», τί ἀκριβῶς εἶχε πεῖ ὁ ἀρχαιομαθής –ὑποτίθεται Μέντοράς– τους: «Ἡ θρησκεία εἶναι ὁ ἀνασασμός τῆς βασανισμένης ὕπαρξης, ἡ καρδιά ἑνός κόσμου χωρίς καρδιά, τό πνεῦμα μιᾶς ἐποχῆς δίχως πνεῦμα. Εἶναι τό ὄπιο τοῦ λαοῦ».

Στήν ἐποχή τοῦ Μάρξ, τό ὄπιο (=ἀφιόνι) ὑπῆρχε σέ κάθε νοικοκυριό. Τό χρησιμοποιοῦσαν ὡς ἀφέψημα καταπραϋντικό. Σήμερα, σέ βελτιωμένη ἐπεξεργασία, τό χρησιμοποιοῦμε νά «κάνουμε κεφάλι», ἀφοῦ δέν ἔχουμε… κεφάλι.

Ὁ Θεός νά βάλει τό χέρι του, ἀλλά τούτη τή φορά μέ μορφή… μπουνιᾶς!

www.nikosxeiladakis.gr

Αξιολογήστε Το

Facebooktwitterlinkedinmail
Loading...

Μπορεί να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *